Loading...

Thursday, 17 March 2011

Kunci Dan Pintu..!!

Kunci Dan Pintu!!

Eh..kenapa cerita ni plak ak nak tulis..ermm..pelik gak kan!!
Tapi nak dijadikan cerita..
Kat umah sewa ak ada 7 org yang duduk...sebelum ni 5 org..Cuma sekarang je tertambah dua,,sebab apa tertambah jgn tya la..byk crita nti ada yg trasa..so sabo je la ye!!hehehe....
Ok..berbalik pada cerita asal walaupon ada kaitan ngan cerita di atas...

               Seperti mana rmh2 yang lain walaupun ada yg x sama..umah sewa ak ni ada 1 pintu masuk je..pintu keluar pon ade satu..satu pintu toilet dan satu pintu bilik mandi...pastu ada 3 pintu bilik..haha..pening x cerita ni??mesti korg pening kan...xpe..ak bagi korang pening lagi!!
Ntuk kali ni ak org pertama yg dapt kunci dari tuan rmh..so ak ni pemegang kunci segala kunci la konon2 nye...huhu!!tapi yg ak pelik tu,member serumah lain bilik ak ni g pandai2 plak g beli manga baru..ntah apa hal nye ak xtau la..mungkin kenan kowt!!korang tau kenan tu ape??klau korg xtau..ak pon xtau jgk...wahaha!!sengal kan....

Ni cerita lain plak...pasai pintu jgk!!
Bdk serumah lain bilik yang lain plak kali ni...korg paham x ni??klau x paham,korang buat2 la paham ye...ak malas nak terang lebih2,,kang bertambah pening plak kan!!
Bdk ni nama dia polan bin polan (*nama rahsia)..seorng yg bajet tiptop la konon nye!!
Dia ni suka ckp mcm bom tau..ala,jenis ckp yg meletup-letup tu ha...depan ckp lain,blakang ckp lain..pastu jenis xde maruah.!!opss...dah la jenis berkira walaupon benda tu remeh temeh..hai la nasib dapat member serumah lain bilik mcm dia ni...sabo je la ak!!pastu klau korang nak tau lagi,dia ni jenis yang suka sentap..kdg2 tu pasai benda kecik pon dia nak sentap muka 16stengah,yg pelik tu lagi,kita org xde wat pape pon dia leh sentap gak..dah tu sentap nye tahap dewa 3suku,ermm...pelik btul!!tapi lantak la..apa dia ingt bila dia sentap tu kita org nak heran..huh!!leh blah la ko...*tetiba la emo skit..hehehe!!
Klau nak cerita tentang dia ni mmg banyak..smpai xtau nak mula mcm mana..!!!baik kita berblik pasal pintu balik k..!!ak ngan sorg lagi bdk serumah lain bilik ni ada kunci ntuk pintu masuk,yg lain xde sebb ak nak ckp pon malas..ni kunci pintu tau,bkn kunci manga!!so nak dijadikan cerita..kawan ak ni pg la kunci pintu masuk sebb dia malas nak guna kunci manga,dia kunci pon sebb xnak tgung risiko kehilangan banyak benda berharga dlm rumah sewa yg ala-ala kondo ni..*kondo ker??pikir jap..haha!!!....
Jadi nak dijadikan cerita,si bdk poyo ni abis klas awal..ak ngan kawan ak ni pon abis klas awal tapi kita org balik dulu,jadi sebelum dia blik,,ak ngan kawan ak g la dulu g beli makanan sebb dah lapo..
Yg si poyo ni blik umah tgok xde siapa kat umah,dia call tya ak kat mana..ak ckp la ak tgah beli makanan dan tya kenapa??dia ckp nape kunci pintu masuk n cam ne nak masuk!!ak ckp tgu la jap lagi sbb kita org pon dah nak blik...tapi si poyo ni xtau nak sabar,ade ke dihogah nye pintu tu sampai rosak..aii..menyirap btul ak bila ak blik tgok,.,dah tu leh plak wat muka x bersalah mcm xde pape yg berlaku..!!kang tetiba tuan rumah tya kenapa pintu rosak ak nak ckp ape..nak ckp ade hantu raya yang kasi rosak ker??mmg bdk ni poyo gila....bajet cam bagus sangat...
Kang ak tegor kang sentap plak,x ditegor makin menjadi...takpe,,,ak tgok kan je smpai bln 4 ni..klau masih nak poyo lagi tau la...abis luar dalam ak basuh..*jgn piker bkn2 k..huhu





p/s : crita ni ade kaitan ngan tajuk ker??hahaha...lantak la!!

No comments:

Post a Comment